دانستنی ها | آب خاکستری
  • کد مطالب: ۱۵۵۴۷۳
  • /
  • ۰۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸

دانستنی ها | آب خاکستری

شریا راماچاندران (Shreya Ramachandran) وقتی در نوجوانی نخستین‌بار پا به شهر تولری در کالیفرنیا گذاشت، از دیدن تعداد زیاد افرادی که برای رفع نیازهای اولیه‌ی خود، مانند آشامیدن و حمام کردن، مجبور به تأمین آب از منابع خارجی بودند، بسیار متعجب شد.

ریحانه صادقی-مترجم- شریا راماچاندران (Shreya Ramachandran) وقتی در نوجوانی نخستین‌بار پا به شهر تولری در کالیفرنیا گذاشت، از دیدن تعداد زیاد افرادی که برای رفع نیازهای اولیه‌ی خود، مانند آشامیدن و حمام کردن، مجبور به تأمین آب از منابع خارجی بودند، بسیار متعجب شد.

شریا کمی پس از این اتفاق، به دیدن پدربزرگ و مادربزرگش در هندوستان رفت. او آنجا با کشاورزان زیادی روبه‌رو شد که به سبب کمبود آب، محصولاتشان را از دست داده بودند.

شریا به خانه برگشت و ۲ سال بعدی عمرش را برای تحقیق روی روش‌های حفظ و پایش آب صرف کرد. او در نهایت وقتی که سیزده‌ساله بود «پروژه‌ی آب خاکستری» یا «The Grey Water Project» را آغاز کرد.

«آب خاکستری» اصطلاحی است که برای اشاره به آب بازیافتی یا فاضلاب‌های خانگی استفاده می‌شود. شریا در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه‌ی محیط زیست رئیس‌جمهوری برای نوجوانان شد.

در سال ۲۰۱۹ نیز تحقیقات او جایزه‌ی بزرگ نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی اینتل را دریافت کرد. هم‌چنین نامش در بین ۲۰ فینالیست برتر نمایشگاه علوم گوگل قرار گرفت.

شریا در همین سال جایزه‌ی اقلیم کودکان را نیز دریافت کرد. این جایزه‌ی بین‌المللی هرساله تنها به یک فعال محیط زیست تعلق می‌گیرد. شریا که اکنون شانزده‌ساله است، هم‌چنان به گسترش تحقیقاتش در این زمینه ادامه می‌دهد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.